duminică, 7 februarie 2010

Placinta cu branza

200 ml. lapte caldut
50 gr. unt topit si racit
5 linguri de zahăr
o priză de sare
2 plicuri zahăr de vanilie
3 linguri de ulei
1 cub drojdie proaspata

1 ou
550 g faina

pt umplut

450g branza dulce
1 ou
4-5 linguri zahar
stafide   
zahar vanilat,esenta de rom , zeama de lamie....

 pt uns
2 galbenusuri de ou
2 linguri lapte

Se dizolva drojdia in lapte cu o lingura de zahar si 2 linguri de faina, se lasa sa stea10 minute.
Oul se bate putin, se amesteca cu uleiul, zaharul, sarea, zaharul vanilat.
Se pune
peste drojdie o ceasca de faina si oul batut si se amesteca, apoi jumate din unt, o ceasca de faina , iar unt, iar faina .Se amesteca bine dupa fiecare.
Se framanta bine un aluat pe masa infainata.
Se lasa la crescut acoperit cu un prosop timp de o ora si jumatate.


Noua ne plac mai micute, sa nu aiba mult aluat asa ca am impartit aluatul in doua si am intins din fiecare cate o foaia mai subtire.
Daca va plac mai inalte si mai groase se poate face o singura tava intinzand bineinteles aluatul mai gros.
Se imparte aluatul in doua, se intinde aluatul se imparte in patratele pe care se pune cate o lingura de umplutura, se aduna capetele si se pun tava.
Eu am facut doua modele unul tip plic si unul tip boccelute, am lipit capetele si le-am pus cu fata in jos.
Se lasa la crescut 20 minute , se ung cu galbenus, se presara zahar si se dau la cuptor.


3 comentarii:

Printfriendly